Haw Pin

Supportersclub 'Angel-Side' van de Maastrichtse voetbalclub MVV gebruikte al vaker deze uitdrukking. Aan het begin van de corona-crisis versierde ze het MUMC+ ziekenhuis in Maastricht met een banner om het zorgpersoneel een hart onder de riem te steken. 'Haw pin'! Houd vol, we denken aan jullie. Inspiratie voor Sarah Veenhof, werkzaam voor onder andere Maastricht Marketing, om hier iets mee te doen. De raamposter met HAW PIN was een feit. 

Haw Pin Vlaai - omdat we nog even moeten 'pin hawwe'

Op zondag 25 oktober is het de Dag van de Vlaai. Een mooie dag om iets bijzonders te lanceren: de Haw Pin Vlaai. Bakkerij Mathieu Hermans, SoDelicious, Patisserie Peter Lemmens, Patisserie Royale, Bakkerij Paulissenen en Bakkerij Souren bieden voor een bepaalde tijd deze bijzondere en heerlijke vlaai aan. Je geeft hem cadeau om iemand een hart onder de riem te steken, of smikkelt hem lekker zelf op. Vlaai verbindt en dat weten we in Maastricht maar al te goed. Juist nu we er allemaal behoefte aan hebben. Per vlaai wordt €1,- aan het goede doel gedoneerd, Stichting Hartje van Goud zal hier iets mee organiseren om eenzaamheid in Maastricht te verzachten. 

haw pin nexwork

haw pin nexwork

© Maastricht Marketing
Maastricht Sphinxkwartier Landbouwbelang

Maastricht Sphinxkwartier Landbouwbelang

© Maastricht Marketing

De hele wereld wil 'pin hawwe'

Sarah ontwierp voor Maastricht Marketing de raamposter. Een fleurige poster waarmee mensen vanuit thuis (want daar verblijven we immers de laatste maanden het meeste) kunnen laten zien dat we samen 'pin hawwe'. We houden vol, blijven moed houden en denken aan elkaar. Al gauw werd het assortiment uitgebreid met ansichtkaarten en T-shirts. Met de aankoop hiervan steun je tevens Stichting met je Hart Maastricht. Deze stichting zet zich in voor eenzame ouderen. In betere tijden zal er een mooi evenement georganiseerd worden, met aangesloten Maastrichtse horeca, om deze eenzame ouderen in het zonnetje te zetten. Haw Pin pakketten zijn inmiddels massaal besteld. Zelfs in Parijs en de Verenigde Staten wilden mensen 'HAW PIN' roepen! 

De opbrengst

Wat is er met de opbrengst gedaan? Eind september is er op Château Neercanne een geweldige dag georganiseerd voor de eenzame ouderen van Maastricht. Het was een bijzondere en zeer zonnige dag. Tijdens 'Haw Pin aan Tafel' hebben een paar enthousiaste horeca-ondernemers, zoals Yves Mullenders (Poshoorn en Clichee), Björn Dijkstra (Le Bon Vivant), Safiere Henkes & Wouter Houten (Prix de Rome), Mark Gulikers (Café de Pepel) en Jorrit Consten (Darq), hun krachten gebundeld. Château Neercanne heeft er voor gezorgd dat deze dag werd voorzien van een gouden randje. Met een team vrijwilligers in de bediening en niemand minder dan Frans Theunisz & Charlotte Fisser voor het muzikale vertier. O ja, Inimini kwam aan het einde van de dag op een ijsje trakteren! Het was ge-wel-dig!

Webshop