‘Als een vreemde je vraagt of je een snoepje wilt… Wat doe je dan?’
De voorstelling snijdt zorgvuldig en met lichtheid aan waar iedereen over nadenkt, volwassenen niet graag over praten, maar kinderen wel volop over fantaseren: de angst om meegenomen te worden. Een theatrale handreiking aan kinderen en ouders om het daar juist wél over te hebben.
Schrijver Annet Bremen was acht toen Julie en Melissa werden ontvoerd. Meisjes even oud als zij. Die zomer schreef ze in haar dagboek: ‘Vandaag hebben we een fietstocht met de klas. Ik mag niet mee, want mijn moeder vindt het te gevaarlijk.’ Pas jaren later besefte Annet hoe de angst van toen er nog steeds was en wist ze wat ze wilde: daarover een stuk schrijven, en de angst ontmantelen.
Als er één regisseur uit …
De voorstelling snijdt zorgvuldig en met lichtheid aan waar iedereen over nadenkt, volwassenen niet graag over praten, maar kinderen wel volop over fantaseren: de angst om meegenomen te worden. Een theatrale handreiking aan kinderen en ouders om het daar juist wél over te hebben.
Schrijver Annet Bremen was acht toen Julie en Melissa werden ontvoerd. Meisjes even oud als zij. Die zomer schreef ze in haar dagboek: ‘Vandaag hebben we een fietstocht met de klas. Ik mag niet mee, want mijn moeder vindt het te gevaarlijk.’ Pas jaren later besefte Annet hoe de angst van toen er nog steeds was en wist ze wat ze wilde: daarover een stuk schrijven, en de angst ontmantelen.
Als er één regisseur uit de voeten kan met een dergelijk zwaar thema, dan is het Belle van Heerikhuizen. Eerder maakte zij met dezelfde speelsheid en poëzie geslaagde voorstellingen over moeilijke onderwerpen: Sweet Sixteen (over zelfdoding) en De wereld & Ko (over het verlies van een ouder).