Een orkest, een koor en een ballet … Deze opvoering is verbluffend!
“Je kunt alles vernietigen wat ik tot nu toe heb gecomponeerd en wat jij hebt gedrukt. Mijn complete oeuvre begint bij ‘Carmina Burana’.” Carl Orff
Ze is nu eens ingetogen, dan weer zinnelijk en vol verve en vormt zo een waar vuurwerk dat het publiek in verrukking brengt. Met meer dan honderd artiesten, een symfonieorkest, een koor en een ballet mogen we spreken van een groots evenement!
In Carmina is de belangrijkste rol normaal weggelegd voor het koor. Voor sommigen is het daarom misschien een beetje wennen, maar in deze opvoering ondersteunt het ballet het werk en voegt het een meer fysieke, nog zinnelijkere dimensie toe!
Het eerste deel van de voorstelling …
“Je kunt alles vernietigen wat ik tot nu toe heb gecomponeerd en wat jij hebt gedrukt. Mijn complete oeuvre begint bij ‘Carmina Burana’.” Carl Orff
Ze is nu eens ingetogen, dan weer zinnelijk en vol verve en vormt zo een waar vuurwerk dat het publiek in verrukking brengt. Met meer dan honderd artiesten, een symfonieorkest, een koor en een ballet mogen we spreken van een groots evenement!
In Carmina is de belangrijkste rol normaal weggelegd voor het koor. Voor sommigen is het daarom misschien een beetje wennen, maar in deze opvoering ondersteunt het ballet het werk en voegt het een meer fysieke, nog zinnelijkere dimensie toe!
Het eerste deel van de voorstelling is al even sterk … De Oekraïense stervioliste Bogdana Pivnenko brengt een prachtige bloemlezing van de mooiste vioolwerken, gaande van Hans Zimmers ‘Schindler’s list’ en ‘Csárdás’ (Monti) tot ‘Bésame mucho’ (Consuelo Velasquez) en Mendelssohns ‘Opus 34’, maar ook een rapsodie die speciaal aan haar is opgedragen.